Sluit het formulier
Lucht je hart via chat

Zit je in de knoei, stoei je met een vraag, kom je er alleen niet helemaal uit? Lucht dan je hart bij de chathulp van het Cliënten Informatiepunt (Clip). De chathulp is een hulplijn speciaal voor jou. Je kunt er terecht voor allerlei zaken die met Geestelijke Gezondheidszorg te maken hebben. In een gesprek via chat kun je eenzame, verdrietige, vrolijke of onbekende gevoelens delen met een ervaringsdeskundige. Deze vrijwilligers hebben zelf ervaring als cliënt in de Geestelijke gezondheidszorg. Je kunt chatten op maandag- en dinsdagavond van 19.00 tot 22.00 via www.chathulpamsterdam.nl.

Clip is ook telefonisch of per mail te bereiken, zie www.clienteninformatiepunt.nl.

Forum

Welkom op ons forum. Hier kun je je ideeën en ervaringen kwijt na het spelen van het spel Een Steekje Los?, na een bezoek aan een van onze thema's of gewoon omdat je zelf wilt reageren of een onderwerp wilt starten.

Anders

Klacht indienen bij GGZ instelling anno 2019

In december 2018 heb ik een nare ervaring gemaakt in de Separeer van de Spoedeisende Psychiatrie Amsterdam. 
Een medewerker heeft een kussen op mijn gezicht gelegt,waarschijnlijk omdat ik '€žteveel schreeuwde'€œ. 
In januari heb ik daarover een klacht ingedient via de klachtenfunctionaris van Arkin. De enige weg een klacht intedienen. 
In mijn klacht heb ik ook nog enig begrip getoont voor de complexe situatie, dat de mij welbekende verpleegkundige mij fixierde en in de separeer stopt, terwijl hij mij goed kent, mijn Crisiskaart kent, mijn contactpersoon aan de telefoon had, weet dat ik extreem claustrofoob ben.  .....
Inmiddels is de klacht 1 maand ingedient, had verpleegkundige Maurice al 2 weken geleden geregeerd moeten hebben, heeft verpleegkundige M. van zijn baas een '€ždienstbevel'€œ gekregen om te regeren....., en : verpleegkundige M reageert nog steeds niet. 
.....
Dit alles onder het oog van de Klachtenfunctionaris Arkin en de Behandelmanager Spoedeisende Psychiatrie Amsterdam. 
.....
Wat nu ?
Ik zou via de Geschillencommissie en klacht indienen. Maar dan moet ik 52'‚¬ betalen waarvan ik evtl 17'‚¬ terug krijg als ik gelijk krijg. 
Dus klagen kost sowieso 25'‚¬.  
......
Is dit normaal ????

Gestart door Klara Fraval18 op 27 februari 2019

Reactie

Reactie van Klara Fraval18
4,5 weken na indienen van de klacht heeft M eindelijk gereageerd. Een briefje op een boterhampapier- bij wijze van spreken. De pvp verbaasde zich over 'slechte nederlands'. Verder beschreef hij wat ik ook had beschreven : het kussen op mijn gezicht was bedoelt tegen de herrie........
Nu volgt een gesprek met hem, met zijn baas, met de klachtenfunctionaris, pvp en mij.
Dan mag hij maar uitleggen dat hij dat blijkbaar 'normaal' vind, om een verward persoon een kussen op het gezicht te leggen.
Ik ben benieuwd.
5 maart 2019
Om te reageren moet je ingelogd zijn

Wachtwoord vergeten? Klik hier.