Sluit het formulier
Lucht je hart via chat

Zit je in de knoei, stoei je met een vraag, kom je er alleen niet helemaal uit? Lucht dan je hart bij de chathulp van het Cliënten Informatiepunt (Clip). De chathulp is een hulplijn speciaal voor jou. Je kunt er terecht voor allerlei zaken die met Geestelijke Gezondheidszorg te maken hebben. In een gesprek via chat kun je eenzame, verdrietige, vrolijke of onbekende gevoelens delen met een ervaringsdeskundige. Deze vrijwilligers hebben zelf ervaring als cliënt in de Geestelijke gezondheidszorg. Je kunt chatten op maandag- en dinsdagavond van 19.00 tot 22.00 via www.chathulpamsterdam.nl.

Clip is ook telefonisch of per mail te bereiken, zie www.clienteninformatiepunt.nl.

Beheer zelf een keuzehulp op Ervaringswijzer

Wijzer worden door het delen van ervaringen, dat is het doel van onze website. Ervaringswijzer biedt inspiratie op weg naar herstel voor GGZ–cliënten. Daarbij wil Ervaringswijzer een platform zijn voor cliëntgestuurde initiatieven. Er is al samenwerking met LFOS, Geestdrift, Regionale Cliëntenorganisaties en diverse opleidingen ervaringsdeskundigheid.

Organisaties die op dit gebied actief zijn willen wij graag wijzen op de mogelijkheid om een eigen keuzehulp op te stellen en te beheren. Wij bieden de site ervaringswijzer.nl aan als (extra) uithangbord. Via ervaringswijzer.nl kun je veel cliënten bereiken.

Het opstellen van een keuzehulp is eenvoudig, dankzij het simpel te bedienen Content Management Systeem (CMS). Het biedt mogelijkheden om illustraties, video, geluid en links op te nemen. Ondersteuning is er in de vorm van redacteuren en vrijwilligers die kunnen helpen met teksten en interviews. Onze cartoonist kan voor beeldmateriaal zorgen en moderators houden de discussie in de gaten.

Wil je gebruik maken van het platform? Dan zien we graag je opzet tegemoet. Stuur ons een bericht. Wij horen graag van je!

Met vriendelijke groet,
Redactie Ervaringswijzer

Terug naar de pagina